Gebouw
Sluiten

Documenten & attesten eigenaar > Document toevoegen

  1. Informatie

  2. Documenten toevoegen

  3. Overzicht

De attesten en document die je in de woningpas vindt, zijn van toepassing op deze woningpas en werden ofwel door de overheid, ofwel door de eigenaar geüpload. De attesten van de overheid zijn officiële attesten. De door de eigenaar geüploade bestanden zijn kopies van relevante documenten die (nog) niet digitaal beschikbaar zijn en dienen ter vervollediging van de woningpas.

Welke documenten horen hier thuis?

De geüploadde bestanden moeten relevante data bevatten die betrekking heeft op de woning en (nog) niet beschikbaar is in de woningpas zelf. Dit omvat:

  • Plannen,
  • Subsidieaanvragen,
  • Keuringen,
  • Attesten,
  • Bewijsstukken van renovatiewerken,
  • Gerechtelijke documenten,
  • Facturen met materiaalbeschrijvingen

Welke documenten horen hier niet thuis?

  • Persoonlijke documenten & foto’s,
  • Foto’s en documenten die niet gelinkt zijn aan de woningpas,
  • (Bron)bestanden die auteursrechtelijk beschermd zijn,
  • Documenten die de privacy van derden schenden

Wie kan deze documenten raadplegen?

Alle documenten maken inherent deel uit van de volledige woningpas en zijn raadpleegbaar door iedereen die toegang heeft tot de woningpas. Dit houdt in dat zowel de eigenaar als iedereen met wie de woningpas gedeeld is de documenten kan bekijken. Enkel de eigenaar(s) van de woningpas kunnen documenten aanpassen en/of verwijderen. Verder houdt dit ook in dat bij de verkoop van de woning, de documenten deel uit blijven maken van de woningpas en dus worden overgedragen aan de koper. De geüploade documenten kunnen nog tot 1 maand na verkoop gedownload worden door de verkoper.